воскресенье, 17 октября 2010 г.

Динамічні та статичні URL: За і проти

Що таке статичний URL

Статичний URL - це той, який не змінюється і зазвичай не містить URL параметрів. Він виглядет приблизно так:
http://www.example.com/archive/january.htm
Статичні URL можна знайти в Google, використовуючи конструкцію filetype: htm. Для великих, часто оновлюваних сайтів: форумів, онлайн магазинів, блогів і систем управління контентом вебмайстра використовують динамічні URL.

Що таке динамічний URL

Якщо контент сайту збережений у базі даних і відображається на сторінках за запитом, тоді можуть використовуватися динамічні урли. У цьому випадку сайт складається тільки з шаблонів для контенту. Зазвичай динамічний URL виглядає приблизно так:
http://code.google.com/p/google-checkout-php-sample-code/issues/detail?id=31
Google уважає, що якщо в урле є знаки?, =, &, Тоді це динамічний URL. Один з недоліків динамічного URL в тому, що можливий випадок дублювання контенту. Тобто урл з різними параметрами може привести до одного і того ж контенту. Це одна з причин, по якій вебмайстра реврайтят урли в статичні.

Google рекомендує не переписувати динамічні URL в статичні

У своєму пості гуглі говорять і підкреслюють не потрібно переформовувати динамічні URL, щоб вони виглядали статичними, але в той же час визнають, що "статичні URL може мати невелику перевагу в клікабельності (CTR) ". І знову ж таки говорять про те, що "динамічні URL мають привілеї над статичними ". Коротко резюміруюя їх статтю, можна зробити висновок, що вони активно рекомендують використовувати динамічні URL і не переписувати їх у статичні, аргументуючи це тим, що:
  • досить складно зробити правильним зміна динамічних URL в статичні
  • Googblebot може успішно індексувати динамічні URL й інтерпретувати різні параметри
  • при зміні URL ви можете позбавити бота цінних параметрів, що беруть участь в ранжируванні

Думки вебмайстрів про динамічних і статичних URL

У коментарях до згаданої статті вебмайстра у великому числі висловлюють невдоволення, посилаючись на переваги статичних урлов. Однак працівники Google у відповідях заявляють, і правильно помічають, що блог для веб-майстрів, а не для SEOшніков і пост писався саме для цієї аудиторії. Дійсно, багато вебмастера далеко не є знавцями SEO і можуть наробити багато помилок при реврайте динамічних URL в статичні. Google намагається з одного боку допомогти вебмайстрам, а з іншого зробити свою пошукову видачу більш релевантною для користувача.
Ренд Фішкін у своєму блозі висловлює думку про те, що Google дивиться на цю проблему з іншого ракурсу, як фахівець з маркетингу. Говорить про те, що Google не обманює або дізінформірует, а лише переймаються про найголовніше - ефективно і раціонально індексувати web і зберігати точні дані про контент сторінок.
Переваги динамічних URL
  • зазвичай вони коротші
  • гугл (перший з 4-х головних пошукачів) говорить, що може їх ефективно індексувати
Недоліки динамічних URL
  • низький CTR в серп, в електронних листах, а також на форумах / блогах, де просто використовують копіпаст
  • велика веротяность обрізання кінцевої частини URL і в результаті отримання чотиреста четвертий помилки при копіпаст
  • низька релевантність ключового слова
  • майже неможливо написати вручну і поширювати на бізнес-картах або диктувати по телефону
  • дуже складно запам'ятовується або не запам'ятовується зовсім
  • користувач точно не знає, чого очікувати перед тим, як запросить сторінку
  • не оптимізовані для анкорного тексту (часто при копіпаст в блоги, форуми та ін)
Переваги статичних URL
  • високий CTR у пошукових результатах, електронних листах (email), на сторінках і т.д.
  • велика релевантність ключових словах
  • просто для копіювання, вставки, і розповсюдження онлайн та офлайн
  • легко запам'ятати і таким чином можна використовувати в брендінгу та офлайн медіа
  • користувач зараннее може інтуїтивно знати, що йому очікувати при введенні урла в браузері
  • можна чекати гарного анкорного тексту при використанні посилань у вигляді урла
  • всі 4 з головних пошукачів і безліч інших псів зазвичай працюють зі статичними URL набагато простіше, ніж з динамічними, особливо при великій кількості параметрів
Недоліки статичних URL
  • ви можете наплутати чого-небудь у процесі реврайта, що призведе до проблем отримання контенту користувачами і ботами

Висновки

Динамічні урли не дадуть вам такий же слушної нагоди для пошукового ранжування, юзабіліті або портативності, як це роблять оптимізовані під ключові слова URL. То чи варто чи ні переписувати сайт, щоб використовувати той чи інший тип URL?
У багатьох веб-майстрів, які бажають змінити урли в їхньому проекті на інший тип, сайт вже успішно проіндексовані і добре ранжирується при пошуку, а також має ряд зворотних посилань на старі URL. При необхідності змінювати тип URL на сайті слід зі старих URL зробити 301 редірект, якщо ви цього не зробите, тоді ви втратите всю посилальну популярність, отриману раніше.
Багато хто погодиться з тим, що не варто міняти того, що працює. Якщо Google сказав, що краще використовувати динамічні URL, то у вашому випадку це може не підійти.

Комментариев нет:

Отправить комментарий